DOBRY START OD ZUS
Od 1 lipca do 30 listopada można składać wnioski o świadczenie z rządowego programu Dobry Start (tzw. 300 plus). Od zeszłego roku przyznawaniem i wypłatą tych świadczeń zajmuje się ZUS. Wnioski można złożyć wyłącznie elektronicznie – za pomocą portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, bankowości elektronicznej lub portalu Emp@tia. Świadczenia trafią wyłącznie na rachunki bankowe.
„Dobry start” to program, który pomaga odciążyć domowe budżety rodzin z dziećmi w wieku szkolnym w związku z rozpoczęciem nowego roku szkolnego. To jednorazowe świadczenie w wysokości 300 zł, które przysługuje na każdego ucznia do ukończenia 20. roku życia, a w przypadku dzieci z niepełnosprawnościami – do ukończenia 24. roku życia.
Jak złożyć wniosek?
Wnioski o świadczenie w ramach programu „Dobry start” przyjmowane są wyłącznie online. Do dyspozycji rodziców i opiekunów są 3 kanały elektroniczne:
- Portal Emp@tia Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej
- Platforma Usług Elektronicznych ZUS
- Bankowość elektroniczna.
Nie będą nam potrzebne żadne dodatkowe zaświadczenia np. o dochodach – Dobry start przysługuje bez względu na wysokość zarobków.