Technik reklamy
TECHNIK REKLAMY – nowoczesny zawód dla kreatywnych
Zawód szerokoprofilowy, łączący rozległa wiedzę i praktyczne umiejętności z zakresu ekonomii, organizacji, sztuki, psychologii informatyki. Zawód technika reklamy wykształci w przyszłym absolwencie umiejętność doboru metod i form badań rynkowych, docierania i skutecznego oddziaływania na odbiorców różnymi środkami reklamy, stosowania różnorodnych technik reklamy w odniesieniu do konkretnego klienta, a także organizację działań promocyjnych.
Przedmioty zawodowe przygotowują do uzyskania kwalifikacji zawodowych:
- PGF.07. Wykonywanie przekazu reklamowego
- PGF.08. Zarządzanie kampanią reklamową
Absolwent szkoły będzie przygotowany do wykonywania zadań zawodowych:
w zakresie kwalifikacji PGF.07. Wykonywanie przekazu reklamowego:
- przygotowania elementów strategii reklamowej
- przygotowania elementów kreacji reklamowej
- produkcji reklamy
w zakresie kwalifikacji PGF.08. Zarządzanie kampanią reklamową:
- planowania kampanii reklamowej
- organizowania sprzedaży reklamowej
- realizowania kampanii reklamowej
- badania przekazu reklamowego.
Kształcone umiejętności:
• przygotowanie oferty i usług reklamowych,
• prowadzenie sprzedaży produktów i usług reklamowych,
• tworzenie przekazu reklamowego,
• projektowanie środków reklamowych,
• tworzenie planu medialnego,
• przygotowanie środków reklamowych,
• badanie skuteczności reklamy.
Typowe miejsca pracy:
• agencje reklamowe i marketingowe,
• biura ogłoszeń,
• studia graficzne,
• media (prasa, radio, telewizja)
• działy marketingu i reklamy przedsiębiorstw,
• agencje ds. kontaktów z prasą i kształtowaniem opinii publicznej (public relation).
Przedmioty punktowane przy naborze:
• język polski,
• matematyka,
• informatyka,
• do wyboru: geografia, technika, plastyka (system elektroniczny wybiera przedmiot najwyżej oceniony).